fbpx
Meer informatie ... Boek een call

The Royal Academy of Branding
Jouw merk in 8 weken van ZERO to HERO.

Bouw een herkenbaar, memorabel merk wat de harten
van jouw doelgroep verovert. Versimpel je sales-activiteiten en word de
nummer 1 keuze in je markt. Verkoop moeiteloos online en
genereer de omzet, impact en fans die jij en jouw merk verdienen.

BYE BYE weinig klanten en gepruts met jouw website HELLO klantmagneet
Bouw in 8 weken samen met mij jouw SUPERMERK.
Koop nu snel je ticket: OP=OP

 

The Royal Academy of Branding
Jouw merk in 8 weken van ZERO to HERO.

Bouw een herkenbaar, memorable merk wat de harten van
jouw doelgroep verovert. Versimpel je sales-activiteiten en word
de nummer 1 keuze in je markt. Verkoop moeiteloos online en
genereer de omzet, impact en fans die jij en jouw merk verdienen.

BYE BYE weinig klanten en gepruts met jouw website – HELLO klantmagneet
Bouw in 8 weken samen met mij jouw SUPERMERK.
Koop nu snel je ticket: OP=OP

 

Picture this; hoe zou het zijn als jouw merk
de Starbucks onder de koffies was?

6,8 miljard dollar omzet in een kwartaal. Klinkt niet verkeerd, toch?
Nu denk je waarschijnlijk: dat is allemaal veel te hoog gegrepen.
Ik heb geen idee waar ik moet beginnen…

Lang geleden waren er ergens in Seattle drie mannen die heel erg van koffie hielden. Jerry, Zev en Baldin waren de founders van Starbucks. Ik weet dit, omdat ik zelf ook heel erg van koffie houd. Als je hen 40 jaar geleden had verteld dat Starbucks wereldwijd de nummer 1 koffieketen zou worden, dan zouden ze het nooit hebben geloofd. Starbucks heeft inmiddels een eigen merchandiselijn en 76 franchisenemers. Waar een kopje koffie niet allemaal toe kan leiden…

Of je nu wel of niet van koffie houdt en wel of niet fan bent van Starbucks – bijna iedereen kent het merk. Het merk is als het ware verankerd in ons brein en dat is 100% BRANDING. Je kunt branding zien als een tool om jouw ondernemersreis leuker en makkelijker te maken. Als je namelijk een sterk merk hebt, wordt verkopen een stuk eenvoudiger en zul je sneller als de EXPERT in jouw vakgebied worden gezien. Of je nu een online programma verkoopt of een yogastudio runt – het ontwikkelen van een sterk merk is essentieel.

Branding gaat niet alleen over jouw logo, website en huisstijl. Dit zijn zeker belangrijke onderdelen, maar branding gaat over zo veel meer…

Hello You!

Hallo mijn naam is Yoany Brandon Bravo. Speciaal voor ondernemers zoals jij heb ik “The Royal Academy of Branding” ontwikkeld, omdat ik heel graag mijn opgedane kennis met jou wil delen. Ik wil dat jij succesvol bent met jouw onderneming en een goede branding kan het verschil maken tussen MEDIOCRE zijn en DE NUMMER 1 KEUZE in de markt worden. Al jaren ben ik werkzaam als digitale brand-expert en heb ik in de keuken van veel bedrijven mogen meekijken.

Een goede branding levert jou de volgende voordelen op:

Je weet exact waar jouw merk voor staat: nooit meer onzeker zijn over jouw boodschap en positionering. Zelfverzekerdheid is een heel groot onderdeel in je verkoopproces. Of je nu een webinar geeft of verkoopt aan een winkel – it doesn’t matter. Een heldere merkstrategie biedt rust en zekerheid.

Verkoop- en salesprocessen worden versimpeld. Waarom? Omdat potentiële kopers al fan zijn! Een heldere branding zorgt ervoor dat jouw potentiële klanten al zijn aangehaakt bij jouw product of dienst.

Door herkenbaar en consistent in beeld te zijn, trek je de aandacht van jouw potentiële klanten. In plaats van 13 in een dozijn, val je ineens op en zal een potentiële klant eerder zijn geneigd om een gesprek aan te vragen, een product af te nemen, je te boeken, etc.

Jouw bedrijf zal sneller kunnen groeien omdat je, simpel gezegd, eerder opvalt en aantrekkelijker bent en klanten eerder voor jouw product of dienst kiezen.

Klinkt dit jou bekend in de oren?

Je voelt dat je iets moet doen met jouw branding. Je bent al enige tijd flink aan de weg aan het timmeren. Je hebt jouw eerste successen behaald, maar nu is het tijd om de volgende stap te gaan zetten. Het is tijd om over jouw MERK na te gaan denken. Je hebt waarschijnlijk al een basis-branding: je hebt jouw doelgroep redelijk voor ogen, je hebt ooit een website laten bouwen en je hebt een logo laten maken. Maar je vraagt jezelf vaak af: “Hoe kan ik meer klanten aantrekken?” en “Hoe maak ik van een websitebezoeker een klant?”.

Naast de drukte van jouw bedrijf heb je ook een druk gezinsleven, tijd om AAN jouw bedrijf te werken in plaats van IN jouw bedrijf is schaars. Je ziet ook vaak door de bomen het bos niet meer. Welke marketingstrategie is nu de juiste? Je hebt al meerdere gratis weggevers gedownload, maar jouw momentum is nog niet gekomen. Welke stappen moet jij als eerste zetten om een MERK te bouwen dat de impact heeft die jij graag wilt? Je verlangt naar een helder plan dat makkelijk implementeerbaar is en dat jou succes gaat opleveren.

Je piekert met regelmaat over jouw website, freebie en doelgroep en hebt inmiddels al vaak dingen aangepast. Je voelt je af en toe zelfs gefrustreerd, want je weet dat jij de kennis al in je hebt zitten – het komt er alleen nog niet helemaal uit. De keuzes die je moet maken m.b.t. het ontwikkelen van jouw MERK voelen voor jou soms aan als een strop. Wat is de juiste keuze? Voor welke doelgroep ga ik kiezen? Welke gratis weggever ga ik maken? Word het een E-book of een videoserie? Welke branding-kleuren passen nu echt bij mij? Ga ik voor okergeel of toch voor roze? Ga ik adverteren op Instagram of kan ik beter een Facebook community gaan starten?

Je hebt al behoorlijk wat tijd besteed aan jouw website en socialmediakanalen, maar het levert nog niet echt wat op. Het voelt nog niet On-Brand, jouw huidige merk vertegenwoordigt jou nog niet. Je belooft jezelf en je partner dat het nu toch echt de laatste keer is dat je de website gaat aanpassen. Je website is nu ECHT AF! Maar toch ben je er niet 100% trots op, want ergens voel je dat het nog niet kloppend is. Jouw website is meer een digitaal visitekaartje en levert nog niet echt nieuwe klanten op. 

Denk jij nu: “Oh dear, that’s me…”

Kom dan vandaag in ACTIE en start met het bouwen van jouw HERO MERK.
BYE BYE weinig klanten en gepruts met jouw website – HELLO klantmagneet
Bouw in 8 weken samen met mij jouw SUPERMERK.

Start vandaag. Het beste moment is NU.

Ik heb goed en slecht nieuws

Hier is het ‘slechte’ nieuws: het maakt niet uit hoeveel webinars je bijwoont, hoeveel kleurenpaletten je opslaat op Pinterest, hoeveel marketingtactieken je implementeert of hoeveel uren je eraan werkt – als jouw merk niet resoneert met jouw doelgroep, rem je jouw eigen groei en beperk je jouw mogelijkheden.

Maar gelukkig heb ik ook GOED nieuws. Het is heel eenvoudig op te lossen: het bouwen van een sterk merk is een van de slimste dingen die je kan doen voor jouw business. Je hebt het druk (ik ook), maar dit is de BESTE VOLGENDE STAP voor het behalen van het volgende niveau.

 

 

Jouw merk is de kern van ALLES wat jij doet voor jouw bedrijf: jouw socialmediaberichten, webinars, Facebook-advertenties, verkooppagina’s, content-creatie, verkoop – letterlijk ALLES!

Let’s build your brand

Wat kun jij verwachten van The Royal Academy of Branding?

Het programma van The Royal Academy of Branding (ROAB) laat je zien hoe jij stap voor stap een aantrekkelijk merk kunt bouwen dat jouw ideale klanten aantrekt, jouw sterke punten en authentieke persoonlijkheid vertegenwoordigt en jou laat opvallen in de markt. We gaan het niet enkel hebben over de strategische kant van jouw merk, maar ook over het visuele aspect en de technische tools die jij nodig hebt om online te kunnen ondernemen.

In 8 weken van bedrijf naar Supermerk

Na aanschaf van het programma kun je direct starten. Elke week komt er een nieuwe videoles vrij.

Inspirerend lesmateriaal

Elke week krijg je toegang tot een nieuwe les. Elke les bestaat uit video’s, een werkboek en leuke opdrachten.

Elke week een live Q&A

Je doet het niet alleen! Elke week kun je meedoen met de online Q&A-sessie. Je kunt tijdens deze sessie al jouw vragen stellen en overleggen met Yoany.

Waarom is dit programma
zo speciaal?

In de praktijk getest en op de markt gevalideerd: ik heb al vele merken en ondernemers geholpen en weet hierdoor precies wat wel werkt en wat niet werkt. Deze cursus is niet even snel in elkaar gezet. Ik deel echt mijn beste kennis, zodat jij resultaten gaat zien.

Gebaseerd op merkpsychologie: Als je het woord “merk” hoort, denk je waarschijnlijk  aan logo’s en kleurenpaletten. Hoewel dat er ook deel van uitmaakt, is het niet ‘the total picture’. Dit is GEEN ontwerpcursus. Dit is een stapsgewijs merkstrategieplan dat duidelijkheid brengt in jouw boodschap, doel en persoonlijkheid, gebaseerd op merk- en salespsychologie.

DIY en samen!: Het programma is voor 80% digitaal, maar je hoeft niet alles alleen uit te zoeken. Elke week kun je inloggen in onze Zoomsessies en kun je al jouw vragen stellen. Superhandig!

Dit is wat je gaat leren

Ik ga natuurlijk niet exact alles wat we gaan doen verklappen. Om je echter een bepaald beeld te geven, zal ik hieronder kort uitleggen wat je kunt verwachten.

Week 1

De basisfundering

In week 1 gaan we aan de slag met de basisfundering van jouw merk. Door middel van inspirerende opdrachten ontwikkelen we een merkstrategie die bij jou en jouw doelen past. Alvast een tipje van de sluier: we gaan aan de slag met de brand-archetypen op basis van de filosofie van Carl Jung.

Defineer jouw interne merk.
Jouw unieke positionering.
Jouw onderscheidend vermogen.
Jouw gat in de markt.

Fundering

Strategie

Week 2

Merkstrategie

In week 2 gaan we een merkstrategie ontwikkelen die is gebaseerd op jouw verlangen. Simpel gezegd is jouw merkstrategie de koers die jouw merk vaart richting zo veel mogelijk positieve impact. Hoe scherper die koers en hoe effectiever je daaraan bouwt, hoe korter de weg naar een sterk, solide merk. Daarom vereist een goede merkstrategie zeer scherpe keuzes. Focus, focus, focus – op exact de juiste plekken. Alle onderdelen in jouw merk moeten precies goed op elkaar zijn afgestemd. Kloppend tot in detail.

Jouw merkpersoonlijkheid.
Jouw merkverhaal.
Jouw merkslogan.
Communicatie die jouw klant raakt.

 

Week 3

Jouw doelgroep

In week 3 gaan we aan de slag met jouw ideale klanten. Nee, we gaan absoluut geen standaard doelgroepenonderzoek doen. Ik ga je een innovatieve manier laten zien, zodat jij de core-verlangens van jouw klanten kunt ontdekken. Vervolgens gaan we met deze informatie aan de slag om jouw merkboodschap zo goed mogelijk hierop af te stemmen.

Doelgroeponderzoek.
Merkcommunicatie 100% afstemmen.
De reis van jouw klant in kaart brengen.

 

Doelgroep

Visueel

Week 4

Het gezicht van
jouw merk

In week 4 gaan we aan de slag met de visuele vertaling van jouw merk. Ik ga je exact uitleggen hoe jij jouw MERK visueel kunt upgraden. Ik ga je een creatief proces leren dat jij altijd kunt gebruiken als jij onderdelen van jouw merk beter wilt branden. We gaan o.a. aan de slag met het maken van een MERK-moodboard en je ontvangt een DIY invulbaar Canva-sjabloon, zodat je altijd alle elementen van jouw merk op orde hebt. Ook gaan we aan de slag met het ontwerpen van social media content, zodat jij ook daar jouw merk goed zichtbaar kunt maken.

Het visuele gezicht van jouw merk.
Merkpsychologie.
Consitent en herkenbaar jouw merk in beeld.
Diverse Canva-sjablonen.

 

Week 5

Website on point

In week 5 gaan we aan de slag met het inrichten van jouw website voor succes. Het gaat namelijk niet om het hebben van een website, maar juist wat je er op plaatst. Jouw website is vanaf nu geen online visitekaartje meer, maar jouw unieke online podium waar jij klanten digitaal wilt verleiden.

Digitaal verleiden.
Een website die klanten oplevert.
Salespsychologie: “What makes them click?”

 

Website

Meerwaarde

Week 6

Creëer meerwaarde

In week 6 gaan we aan de slag met de reis van jouw klant – niemand koopt direct. In deze week gaan we meerwaarde creëren rondom jouw merk. We gaan aan de slag met het ontwikkelen van een gratis weggever in de vorm van een video of E-book. Je leert ook de technische tools te gebruiken waarmee je een gratis weggever kunt inrichten. We gebruiken hier het programma Mailchimp en ActiveCampaign voor.

Ontwikkel een inspirerende weggever.
Technische tools Mailchimp en ActiveCampaign.
De basis van een sales funnel uitgelegd.
Canva E-book-sjabloon.

 

Week 7

Jouw merk op
social media

In week 7 gaan we aan de slag met het ontwikkelen van een goede content-strategie die aansluit bij jouw merk en doelen. Je ontvangt onze content-kalender boordevol inspiratie. Na week 7 heb jij de basis van een goede content-strategie ontwikkeld en kun jij direct aan de slag met jouw socialmediastrategie.

Strategisch plan.
Content-inspiratie.
Canva-sjablonen.

 

Social

Week 8

De toekomst van
jouw merk

In week 8 gaan we aan de slag met het uitdenken van jouw marketingplan. Wat ga je allemaal doen om jouw MERK superzichtbaar te maken? Welke keuzes ga jij maken? Ga jij een challenge geven, samenwerken met een influencer of een Affiliate-programma integreren?

Na afloop van het programma is jouw merk 100% ingericht voor succes!

Future proof marketingplan.
Inspiratie.
Zichtbaarheid.

 

Is dit programma geschikt voor jou?

Mijn programma is geschikt voor iedereen met ambitie, of je nu net begint met ondernemen, al enige tijd bezig bent of bij een bedrijf op de marketingafdeling werkt… Starten met branding is altijd een goed idee!

Dompel je 8 weken onder in jouw eigen MERK.
Ontdek hieronder wanneer de deuren opengaan.

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Share This
Start vandaag met je merk!
Plan nu een Brand Discovery call
En ontdek in 30 minuten wat de volgende stap is voor jouw merk!
Ja ik wil een Discovery call
Start vandaag met je merk!
Van onbekend bedrijf naar
Een stap voor stap gids om een merk met impact te bouwen.
Household name
Ja ik wil de gratis gids
100% privacy, ik zal je niet spammen