Brandarchetype:
The Lover

De beste manier om het karakter (DNA) van je bedrijf of merk te bepalen en onder woorden te brengen is via brandarchetypen.

Dit zijn twaalf oerkarakters bedacht door de Zwitserse psycholoog Carl Jung die iedereen intuïtief herkent. Ieder archetype heeft zijn eigen waarden, kwaliteiten, doelen en ambities. Je kunt jouw brandarchetype gebruiken als vertrekpunt voor al jouw branduitingen. Het gaat je helpen om een duidelijke herkenbare positionering uit te dragen zowel op je website als op je social media. Bekijk hieronder de video en ontdek  alle ins en outs van jouw brandarchetype. Als je naar beneden scrolt op deze pagina ontdek je meer over jouw unieke archetype.

Jouw krachtzin:

The most important things in life are the connections you make with others.

Lover merken verlangen intens naar de goedkeuring van hun doelgroep en bereiken dat door de klant(relatie) centraal te stellen. De lover is een betrouwbare, loyale en respectvolle partner, charismatisch en met oog voor detail. Klanten voelen zich gewaardeerd, zijn vaak emotioneel verbonden met het merk en blijven daardoor een leven lang klant.

Verbinding
Liefdevol
Plezier
Strategisch

Jouw valkuilen

Bevestiging vanuit de doelgroep, zowel klanten als medewerkers, is essentieel voor de Lover. Blijft deze bevestiging uit? Dan dreigt de Lover stuurloos op zoek te gaan naar wat wél werkt voor haar doelgroep, waardoor eigen kennis en ervaring uit het oog verloren raken.

Jouw kracht

De Lover kent een zeer grote potentiële doelgroep. Uniek voor dit merk-archetype is dat vrijwel iedereen zich op enig moment in zijn of haar leven herkent in de drijfveer van de Lover: liefde. Met een goed uitgevoerde positionering als Lover bouw je aan een loyale klantgroep die bereid is een premium te betalen voor jouw merk.

Brandkleuren die passen

#841518

Kleurcode

#d1d2d3

Kleurcode

#CD7D7D

Kleurcode

#EBB8B8

Kleurcode

#606060

Kleurcode

#1e1e1e

Kleurcode

Brand Moodboard

Deel je Brandarchetype in je stories op Instagram en ontvang een ingelijste poster.

Deel je Brandarchetype in je Instagram stories, vertel dat je meedoet met het Empire Brandtraject en krijg jouw Brandarchetype ingelijst op je deurmat. Om het je makkelijk te maken kun je hieronder ( klik op de button) een instastory sjabloon van jouw archetype downloaden. Download de afbeelding naar je computer, verstuur hem naar je telefoon, sla hem op in je fotobibliotheek en laad hem als plaatje in op je story. In het bovenste gedeelte kun jouw tekst plaatsen. Vergeet niet om mij te vermelden @yoany.brandexpert

Terug naar lesoverzicht