Brandarchetype:
The Caregiver

De beste manier om het karakter (DNA) van je bedrijf of merk te bepalen en onder woorden te brengen is via brandarchetypen.

Dit zijn twaalf oerkarakters bedacht door de Zwitserse psycholoog Carl Jung die iedereen intuïtief herkent. Ieder archetype heeft zijn eigen waarden, kwaliteiten, doelen en ambities. Je kunt jouw brandarchetype gebruiken als vertrekpunt voor al jouw branduitingen. Het gaat je helpen om een duidelijke herkenbare positionering uit te dragen zowel op je website als op je social media. Bekijk hieronder de video en ontdek  alle ins en outs van jouw brandarchetype. Als je naar beneden scrolt op deze pagina ontdek je meer over jouw unieke archetype.

Jouw krachtzin:

Waarom moeilijk doen als het samen kan.

Ben jij verzorgend en beschermend, zelfs wanneer klanten daar niet om vragen? Het Caregiver merk-archetype stelt het belang van de klant voorop. De Caregiver zorgt voor anderen, wil mensen graag beschermen en houdt van balans en veiligheid. Het caregiver archetype gelooft in de kracht van een groep en denkt niet vanuit Ego. Veel non-profits en goede doelen hebben daarom ook de caregiver als archetype.

Verzorgend 
Vriendelijk
Betrouwbaar
Passievol

Jouw valkuilen

Het gevaar van een Caregiver is misschien wel overduidelijk, want als je een ander vooropstelt, waar blijven jouw belangen dan? De grootste valkuilen voor een Caregiver zijn grenzen die niet duidelijk gesteld worden en prioriteiten die niet nageleefd worden. Vergeet jezelf dus niet.

Jouw kracht

Als Caregiver ontzorg je en verzorg je graag klanten. Je hebt het beste met ze voor, stelt hun belangen voorop en denkt actief met ze mee. Voor klanten zijn al jouw producten of diensten enorm waardevol. Door jouw geslaagde Caregiver positie zullen mensen graag ambassadeur of fan van je worden.

Brandkleuren die passen

#DDC2CF

Kleurcode

#d1d2d3

Kleurcode

#DCEDFD

Kleurcode

#d1d4ff

Kleurcode

#fcfff4

Kleurcode

#5e5d7c

Kleurcode

Brand Moodboard

Deel je Brandarchetype in je stories op Instagram en ontvang een ingelijste poster.

Deel je Brandarchetype in je Instagram stories, vertel dat je meedoet met het Empire Brandtraject en krijg jouw Brandarchetype ingelijst op je deurmat. Om het je makkelijk te maken kun je hieronder ( klik op de button) een instastory sjabloon van jouw archetype downloaden. Download de afbeelding naar je computer, verstuur hem naar je telefoon, sla hem op in je fotobibliotheek en laad hem als plaatje in op je story. In het bovenste gedeelte kun jouw tekst plaatsen. Vergeet niet om mij te vermelden @yoany.brandexpert

Terug naar lesoverzicht