Brandarchetype:
The Innocent

De beste manier om het karakter (DNA) van je bedrijf of merk te bepalen en onder woorden te brengen is via brandarchetypen.

Dit zijn twaalf oerkarakters bedacht door de Zwitserse psycholoog Carl Jung die iedereen intuïtief herkent. Ieder archetype heeft zijn eigen waarden, kwaliteiten, doelen en ambities. Je kunt jouw brandarchetype gebruiken als vertrekpunt voor al jouw branduitingen. Het gaat je helpen om een duidelijke herkenbare positionering uit te dragen zowel op je website als op je social media. Bekijk hieronder de video en ontdek  alle ins en outs van jouw brandarchetype. Als je naar beneden scrolt op deze pagina ontdek je meer over jouw unieke archetype.

Jouw krachtzin:

Puur is beter dan perfect.

Je bent een optimist, op zoek naar de perfecte wereld en gelooft in eenvoud. Merken met het Innocent archetype bieden eenvoudige oplossingen en keuzes voor een beter leven of een betere wereld. Eenvoud, harmonie en eerlijkheid zijn de centrale waarden van Innocent merken.

Puur
Inspirator 
Idealist
Eenvoudig 

Jouw valkuilen

Merken die het innocent archetype hebben kunnen soms iets te naïef zijn. Wees ervan bewust dat zo nu en dan een reality-check noodzakelijk is om scherp te blijven.

Jouw kracht

Jouw merk is de koning van de “verbinding”. Je verbindt klanten met jouw merk op basis van dezelfde normen en waarden. Breder bekeken is het Innocent merk-archetype zeer geschikt om Generatie Z, oftewel de ‘purpose driven generation’ te bereiken. Het Innocent merk archetype biedt dus een kans om op de lange termijn te concurreren met grote merken. 

Brandkleuren die passen

#FBE9D9

Kleurcode

#d1d2d3

Kleurcode

#CCE9DE

Kleurcode

#d1d4ff

Kleurcode

#51588c

Kleurcode

#196850

Kleurcode

Brand Moodboard

Deel je Brandarchetype in je stories op Instagram en ontvang een ingelijste poster.

Deel je Brandarchetype in je Instagram stories, vertel dat je meedoet met het Empire Brandtraject en krijg jouw Brandarchetype ingelijst op je deurmat. Om het je makkelijk te maken kun je hieronder ( klik op de button) een instastory sjabloon van jouw archetype downloaden. Download de afbeelding naar je computer, verstuur hem naar je telefoon, sla hem op in je fotobibliotheek en laad hem als plaatje in op je story. In het bovenste gedeelte kun jouw tekst plaatsen. Vergeet niet om mij te vermelden @yoany.brandexpert

Terug naar lesoverzicht