Brandarchetype:
The Ruler

De beste manier om het karakter (DNA) van je bedrijf of merk te bepalen en onder woorden te brengen is via brandarchetypen.

Dit zijn twaalf oerkarakters bedacht door de Zwitserse psycholoog Carl Jung die iedereen intuïtief herkent. Ieder archetype heeft zijn eigen waarden, kwaliteiten, doelen en ambities. Je kunt jouw brandarchetype gebruiken als vertrekpunt voor al jouw branduitingen. Het gaat je helpen om een duidelijke herkenbare positionering uit te dragen zowel op je website als op je social media. Bekijk hieronder de video en ontdek  alle ins en outs van jouw brandarchetype. Als je naar beneden scrolt op deze pagina ontdek je meer over jouw unieke archetype.

Jouw krachtzin:

Great leaders don’t tell you what to do. They show you how it’s done.

Zet jouw merk de standaard voor de markt en ben jij de onbetwiste leider? Het merk-archetype Ruler kennen we als de koning of aristocraat, degene met de meeste macht. Veel mensen volgen graag een geboren leider en daarin zit de kracht van het archetype Ruler. 

Leider
Controle
Meeslepend
Uitdagend

Jouw valkuilen

Je houdt je vast aan de bestaande normen en bent hierdoor minder in staat om te innoveren. Om de autoriteit te kunnen blijven is het van belang dat je creatief blijft nadenken en openstaat voor alternatieven. 

Jouw kracht

Je bent de autoriteit in je markt, althans, zo wil je graag gezien worden. Mensen vinden het vaak prettig om een natuurlijke leider te volgen en dat stelt de Ruler in staat om de standaard te bepalen.

Brandkleuren die passen

#0B0A60

Kleurcode

#d1d2d3

Kleurcode

#37888A

Kleurcode

#EBB8B8

Kleurcode

#ccecf9

Kleurcode

#09002b

Kleurcode

Brand Moodboard

Deel je Brandarchetype in je stories op Instagram en ontvang een ingelijste poster.

Deel je Brandarchetype in je Instagram stories, vertel dat je meedoet met het Empire Brandtraject en krijg jouw Brandarchetype ingelijst op je deurmat. Om het je makkelijk te maken kun je hieronder ( klik op de button) een instastory sjabloon van jouw archetype downloaden. Download de afbeelding naar je computer, verstuur hem naar je telefoon, sla hem op in je fotobibliotheek en laad hem als plaatje in op je story. In het bovenste gedeelte kun jouw tekst plaatsen. Vergeet niet om mij te vermelden @yoany.brandexpert

Terug naar lesoverzicht