Jouw blindspot is:

JE BENT TE VEEL PLAIN JANE

Je branding is op dit moment te standaard. Je valt op dit moment niet genoeg op en JOUW FAVORIETE KLANTEN BESCHOUWEN JE NOG NIET ALS DE LOGISCHE KEUZE in de markt.

DE diagnose: Je bent niet concreet & opvallend genoeg.

Je positioneert jezelf op dit moment nog niet voldoende als de logische expert. De content die je deelt op sociale media heeft waarschijnlijk nog te veel een “weetjes en feitjes” karakter. Je hebt je eigen unieke stijl nog niet gevonden, waardoor het moeilijk is om op te vallen bij jouw favoriete klanten. Maar eerlijk gezegd, weet jij eigenlijk wel wat jouw favoriete klanten willen horen? Spreek jij hun taal? Ik wil je uitdagen om gedurfder content te gaan creëren. Jouw favoriete klanten willen jouw mening, jouw denkwijze, jouw essentie ervaren.

Als je meer klanten wilt aantrekken met je branding en marketing, begint het allemaal met het begrijpen van jouw favoriete klanten.

Hoe ziet dit er voor je uit…

Stop met het delen van te veel informatie

 Te veel informatie en waarde leveren kan jouw favoriete klanten overweldigen. Richt je content op het creëren van bewustzijn en het opbouwen van vertrouwen. Wees specifiek en concreet, dit zorgt ervoor dat jouw favoriete klanten zich kunnen identificeren met jouw content

Focus je op jouw lievelingsklanten

In plaats van je doelgroep af te bakenen, vraag jezelf af: ‘Wie zijn mijn favoriete klanten die ik in de toekomst wil aantrekken?’ Welke mensen passen bij mijn merk? Je stemt je volledige branding en marketing af op deze groep mensen.

 

Verander je taalgebruik

Stop met het gebruik van ‘lege’ woorden die jouw concurrenten ook gebruiken. Richt je in je content op de verlangens, doelen en ervaringen van jouw favoriete klanten. Heb je geen idee? Vraag het aan je doelgroep

WAT DEZE BLINDSPOT OVER JOU ZEGT…

JE BENT VOORZICHTIG & AFWACHTEND

Je wilt vooral niet salesy en opschepperig overkomen, je wilt op een authentieke manier klanten aantrekken.

JOUW MEDICIJN

Stop met kijken naar wat anderen doen en luister niet te veel naar wat de experts zeggen. Als je meer klanten wilt aantrekken met je branding en marketing, is het tijd om volledig te luisteren naar je eigen innerlijke stem. De kennis heb je al; het is nu tijd om je positie te claimen en extreem relevant te worden voor je favoriete klanten. Neem al je huidige branding-uitingen onder de loep en stem ze vanaf nu af op je favoriete klanten.

Concrete acties

WAAR MOET JE PER DIRECT MEE STOPPEN
EN WAT KUN JE HET BESTE DOEN.

STOP PER DIRECT MET:

Je content focussen op “beschrijvende taal” en het opsommen van de problemen van je lievelingsklanten. Beschrijvende taal zijn de voorwaarden van je product of dienst. Bijvoorbeeld: “de cursus duurt vijf dagen” “het product is roze van kleur”. Jouw potentiele klant koopt geen beschrijvende taal, hij of zij koopt een gevoel en emotie.

Stories maken zonder doel. Met stories kun je op een authentieke manier contact maken met jouw doelgroep. Als je via sociale media meer wilt verkopen, heb je een strategie voor stories nodig.

Het hebben van een afwachtende houding. Als je resultaten wilt behalen via sociale media, zul je zelf ook sociaal moeten zijn. Dit betekent niet dat je lukraak berichtjes moet gaan sturen, maar spreek met jezelf een specifieke tijd af die je per dag besteedt aan sociale media.

WAT KUN JE HET BESTE DOEN:

Wat ik je adviseer te doen, is je content en je visuele branding afstemmen op de verlangens van de klant. Stel je voor dat je ondernemers helpt met het maken van Reels. Zeg dan niet: ‘Ben je uren bezig met het maken van Reels… alleen om ze keer op keer te zien mislukken?’ Zeg in plaats daarvan: ‘Word elke ochtend wakker met je Reels die viraal gaan en je inbox overstroomt met DM’s.’

Neem je potentiële klanten mee op reis in je stories. Maak gebruik van engagement-stickers om je doelgroep te betrekken bij je content. Vergeet niet om je stories altijd af te sluiten met een CTA (Call to Action). Een CTA is een vervolgstap, bijvoorbeeld het sturen van een DM of het delen van een link naar je e-book.

Verbind elke dag met minstens tien mensen die passen binnen jouw ideale klantprofiel. Op deze manier zorg je ervoor dat het grootste deel van jouw volgers bestaat uit ideale klanten.

HET GOEDE NIEUWS IS…

De klanten aan wie jij graag wilt verkopen, bestaan al lang en bevinden zich allemaal op sociale media. Het gaat dus om het upgraden van je content, marketing en branding! Hier help ik je graag verder mee! Hi mijn naam is Yoany, ik help ondernemers zoals als jij met het upgraden van hun branding & marketing zodat je veel meer online kunt gaan verkopen.

Ik wil je graag uitnodigen (het kost slechts 11 euro i.p.v. 111 euro) voor mijn online mini cursus “De Million Dollar Brand Roadmap”. In deze training ontdek jij alle ingredienten voor het ontwikkelen van een sterk brandfundament waardoor je veel beter je aanbod kunt verkopen via social media. Ook ontvang je een mega JUICY bonus en een 1-1 contactmoment met mij! Klik op de button en ontdek meer over dit aanbod.

 

×