Jouw blindspot is:
JE MARKETING IS NOG GEEN HITSERIE
Je CONTENT & MARKETING ZIJN OP DIT MOMENT NOG TE VEEL LOSSE FLODDERS. DE BASIS STAAT, MAAR JE LIEVELINGSKLANTEN LIGGEN NOG NIET MASSAAL MET HUN CREDITCARD VOOR JE DIGITALE DEUR.


DE diagnose: Je hebt nog geen iconische klantreis
Je bent al aardig op weg. De basis van je bedrijf staat, je hebt een mooie website, een gratis weggever en je bent actief op sociale media. Je bent in business, maar je hebt het gevoel dat je marketing echt veel beter kan. Je hebt als het ware nog geen digitale wereld gecreëerd waarin je jouw favoriete klanten kunt meenemen op een reis. De meeste mensen kopen namelijk niet direct en hebben meestal tussen de acht en twaalf interacties nodig. Het ontwikkelen van een gratis weggever met een e-mailfunnel is niet meer voldoende om op grote schaal klanten aan te trekken. Wat je nodig hebt, is een dosis creativiteit om je marketing net even anders in te richten!
Hoe ziet dit er voor je uit…
Ga je marketing zien als netflixshow
Vraag jezelf af: is jouw marketing prikkelend, spannend, binge-watchwaardig en onvergetelijk? Of is het de standaard soep die iedereen serveert? Ga je marketing vanaf nu zien als een top-notch tv-show waarin jij de hoofdrol speelt. Het is tijd om in de ‘Next Level CEO’-versie van jezelf te stappen.
Ontwikkel je eigen brand-voice
Laat jij echt je eigen stem horen? En dan heb ik het natuurlijk niet over zingen. Val je op met jouw content? Of zeg je vooral wat iedereen al zegt, maar dan in een ander jasje? Jouw favoriete klanten willen jouw mening horen, jouw gedachtegoed ervaren en jou ZIEN.
Focus je op jouw lievelingsklanten
Welke groep mensen zou jij in de toekomst willen aantrekken? Voor deze mensen, oftewel jouw favoriete klanten, richt je jouw marketing en branding in. Vraag jezelf af: ‘welke mensen passen echt bij mijn merk en visie?”.
WAT DEZE BLINDSPOT OVER JOU ZEGT…
JE BENT AMBITIEUS & DOELGERICHT
Je hebt grote dromen en ambities voor je bedrijf. Het kan niet snel genoeg gaan, maar tegelijkertijd wil je ook een stevige basis opbouwen. Je wilt oprecht mensen helpen met jouw producten en diensten. Eerlijkheid en transparantie staan hoog in jouw vaandel. Je bent ook een koploper en hebt innovatieve ideeën. Nu is het tijd om de wereld kennis te laten maken met jou
JOUW MEDICIJN
Stop met kijken naar wat anderen doen en luister niet te veel naar wat de experts zeggen. Als je meer klanten wilt aantrekken met je branding en marketing, is het tijd om volledig te luisteren naar je eigen innerlijke stem. De kennis heb je al; het is nu tijd om je positie te claimen en extreem relevant te worden voor je favoriete klanten. Het is van groot belang om je marketing te zien als een online ecosysteem waarin jij en jouw favoriete klant de hoofdrol spelen. Ga al je marketinguitingen op een creatieve en herkenbare manier vormgeven, zodat je onvergetelijk wordt. Geen basic ****, maar authentieke, iconische marketing.

Concrete acties
WAAR MOET JE PER DIRECT MEE STOPPEN
EN WAT KUN JE HET BESTE DOEN.
STOP PER DIRECT MET:
Je content focussen op “beschrijvende taal” en het opsommen van de problemen van je lievelingsklanten. Beschrijvende taal zijn de voorwaarden van je product of dienst. Bijvoorbeeld: “de cursus duurt vijf dagen” “het product is roze van kleur”. Jouw potentiele klant koopt geen beschrijvende taal, hij of zij koopt een gevoel en emotie.
Het gebruik van standaard woorden en zinnen. Probeer je eigen brand-voice te creëren. Een brand-voice zorgt voor herkenbaarheid en authenticiteit, en dat is precies wat je nodig hebt om klanten aan te trekken op sociale media.
Je doelgroep overweldigen met informatie, Googlebare tips en feitjes. Als je wilt doorgroeien naar autoriteit in de markt, moet je stoppen met het delen van te veel informatie. Je wilt je doelgroep voornamelijk inspireren en verleiden, en hen niet overladen met informatie. Dit zal je namelijk niet helpen in het verkoopproces.
WAT KUN JE HET BESTE DOEN:
Wat ik je adviseer te doen, is je content en je visuele branding afstemmen op de verlangens van de klant. Stel je voor dat je ondernemers helpt met het maken van Reels. Zeg dan niet: ‘Ben je uren bezig met het maken van Reels… alleen om ze keer op keer te zien mislukken?’ Zeg in plaats daarvan: ‘Word elke ochtend wakker met je Reels die viraal gaan en je inbox overstroomt met DM’s.’
Vanaf nu is jouw nieuwsbrief geen nieuwsbrief meer, jouw Instagram Live is geen Instagram Live meer en jouw webinar is geen webinar meer. Wat is het dan wel, vraag je je waarschijnlijk af. Geef je marketinguitingen een speciale ‘branded’ naam. Als voorbeeld, ik stuur mijn klanten geen standaard nieuwsbrief. Ze ontvangen elke week ‘Yoany Knows Best’ – jouw wekelijkse dosis marketing en branding in hun digitale brievenbus. Voel je het verschil?
Content creëren die inspeelt op het hoofdverlangen van jouw doelgroep en vervolgens een logische en laagdrempelige stap aanbieden. Bijvoorbeeld: een vraag stellen in je DM, deelnemen aan een online quiz, een e-book aanvragen, of doorlinken naar een productpagina.
HET GOEDE NIEUWS IS…
De klanten aan wie jij graag wilt verkopen, bestaan al lang en bevinden zich allemaal op sociale media. Het gaat dus om het upgraden van je content, marketing en branding!
Hi mijn naam is Yoany, ik help ondernemers zoals als jij met het upgraden van hun branding & marketing zodat je veel meer online kunt gaan verkopen.Hier help ik je graag verder mee!
Ik wil je graag uitnodigen (het is gratis) voor mijn online on-demand masterclass, je kunt deze direct bekijken! In deze masterclass neem ik je mee in de wereld van online marketing en iconische branding. Na het volgen van de masterclass weet jij precies hoe je jouw klanten via sociale media kunt aantrekken.

BOEK EEN CALL MET YOANY
ALS JE DIRECT ACTIE WILT ONDERNEMEN.
Heb ik je aan het denken gezet met deze quiz? En heb je het gevoel dat er nu toch echt iets moet veranderen op het gebied van branding en marketing? Omdat jij meer klanten wilt aantrekken via social media en jezelf veel meer wilt laten zien? Boek dan een discovery call in met mij! Hieronder zie je mijn agenda en kun je meteen boeken.