Jouw blindspot is:
JE BRANDING IS NIET AFGESTEMD
Jouw visuele branding en marketingboodschap spreken jouw favoriete klanten nog niet voldoende aan. Hierdoor trek je mensen aan die niet bij je passen, en hierdoor blijft je omzet hangen.


DE diagnose Je BENT NIET CONCREET GENOEG
Je bent al aardig op weg. De basis van je bedrijf staat, je hebt een mooie website, een gratis weggever, en je bent actief op sociale media. Je bent in business, maar je merkt dat je moet leuren met je producten en diensten. Je krijgt te vaak een ‘nee’ op je aanbod, mensen zien de waarde van je product of dienst niet goed, en je hebt het gevoel dat je mensen moet overtuigen. Als je branding klopt, trek je automatisch de mensen aan die bij je bedrijf passen en waaraan verkopen makkelijk is. Je kunt het vergelijken met het volgende: ‘Een Chanel-tas is bijna niet te verkopen aan een Primark-publiek.‘ De perceptie van de doelgroepen is anders. Dit wil niet zeggen dat je verkeerd geprijsd bent. Je verkoopt simpelweg aan de verkeerde doelgroep, waardoor het stroef loopt en ondernemen ineens een stuk minder leuk is.
Hoe ziet dit er voor je uit…
Durf te kiezen
Het is altijd slim om te kiezen voor een specifieke doelgroep en/of niche. Dit betekent absoluut niet dat je jouw producten en/of diensten niet aan mensen die buiten je doelgroep vallen kunt verkopen. Het zorgt er alleen voor dat je marketing en branding beter werken, waardoor je sneller je bedrijf kunt laten groeien. Het is nu eenmaal een feit dat als je voor iedereen interessant wilt zijn, je dit voor velen juist niet bent.
Denk na over jouw brand perceptie
Hoe wil jij gezien worden? Welke associaties wil jij dat jouw favoriete klanten hebben bij het ervaren van jouw merk? Ben je vegan? Milieubewust? High-end geprijsd of juist toegankelijk voor iedereen? Er is geen goed of fout, het is simpelweg een keuze. De essentie van jouw merk wil je altijd terug laten komen in je marketingboodschap en visuele vertaling.
Spreek de taal van jouw doelgroep
Welke woorden gebruiken jouw favoriete klanten om hun verlangens of problemen te beschrijven? Gebruik deze woorden in je content, zodat jouw doelgroep zich kan herkennen in jouw content en boodschap. Vage en onduidelijke taal leidt tot verwarring bij je doelgroep, en dit willen we juist voorkomen.
WAT DEZE BLINDSPOT OVER JOU ZEGT…
JE BENT EEN OVERDENKER
JIJ BENT EEN MULTI-GEPASSIONEERDE ONDERNEMER. JE BENT SUPERTROTS OP JOUW PRODUCT/DIENST EN DAAROM WIL JIJ ZO VEEL MOGELIJK MENSEN LATEN KENNISMAKEN MET HETGEEN DAT JE AANBIEDT. DOOR DE GROTE POTENTIE VAN JOUW AANBOD WIL JE VOORAL GEEN MENSEN BUITENSLUITEN. JE BENT OP ZOEK NAAR EEN MOOIE MIDDENWEG.
JOUW MEDICIJN
Stop met kijken naar wat anderen doen en luister niet te veel naar wat de experts zeggen. Als je meer klanten wilt aantrekken met je branding en marketing, is het tijd om te gaan kiezen. Je wilt het namelijk voor jezelf niet moeilijk maken. Een nieuwe doelgroep benaderen kan namelijk altijd nog! Het is namelijk geen kwestie van uitsluiten. Je wilt op dit moment kiezen voor de doelgroep die jij het leukst vindt en die het budget heeft voor jouw aanbod. Je wilt namelijk je branding en marketing afstemmen op deze groep mensen. Op deze manier help je mensen echt en kun je grote stappen maken op het gebied van omzet.

Concrete acties
WAAR MOET JE PER DIRECT MEE STOPPEN
EN WAT KUN JE HET BESTE DOEN.
STOP PER DIRECT MET:
Iedereen als een potentiele klant te zien! De reden dat het nog niet genoeg “flowt” is omdat je nog niet concreet genoeg bent.
Het voeren van een vanille branding. Het visuele aspect van je brand is bijna net zo belangrijk als de inhoud. We gaan tenslotte af op de eerste indruk. Wist jij dat de meeste mensen binnen tien seconen een website al weer verlaten? En vaak niet de moeite nemen om je content op social te bekijken. Een herkenbare eigen visuele stijl hanteren afgestemd op jouw doelgroep gaat helpen met het aantrekken van meer klanten.
Je doelgroep overweldigen met informatie, Googlebare tips en feitjes. Als je wilt doorgroeien naar autoriteit in de markt, moet je stoppen met het delen van te veel informatie. Je wilt je doelgroep voornamelijk inspireren en verleiden, en hen niet overladen met informatie. Dit zal je namelijk niet helpen in het verkoopproces.
WAT KUN JE HET BESTE DOEN:
Pak een wit vel papier en schrijf alle woorden op die bij je opkomen als je denkt aan de mensen aan wie jij het liefste verkoopt. Hoe zien zij eruit? wat vinden ze belangrijk? waar liggen ze s’nacht van wakker?
Ga na denken over een een visueel thema voor jouw brand. Zijn er symbolen en stylen die jou erg aanspreken en passen bij de inhoud? Laat het overkoepelende thema terugkomen op al jouw merkuitingen.
Content creëren die inspeelt op het hoofdverlangen van jouw doelgroep en vervolgens een logische en laagdrempelige stap aanbieden. Bijvoorbeeld: een vraag stellen in je DM, deelnemen aan een online quiz, een e-book aanvragen, of doorlinken naar een productpagina.
HET GOEDE NIEUWS IS…
De klanten aan wie jij graag wilt verkopen, bestaan al lang en bevinden zich allemaal op sociale media. Het gaat dus om het upgraden van je content, marketing en branding!
Hi mijn naam is Yoany, ik help ondernemers zoals als jij met het upgraden van hun branding & marketing zodat je veel meer online kunt gaan verkopen.Hier help ik je graag verder mee!
Ik wil je graag uitnodigen (het is gratis) voor mijn online on-demand masterclass, je kunt deze direct bekijken! In deze masterclass neem ik je mee in de wereld van online marketing en iconische branding. Na het volgen van de masterclass weet jij precies hoe je jouw klanten via sociale media kunt aantrekken.

BOEK EEN CALL MET YOANY
ALS JE DIRECT ACTIE WILT ONDERNEMEN.
Heb ik je aan het denken gezet met deze quiz? En heb je het gevoel dat er nu toch echt iets moet veranderen op het gebied van branding en marketing? Omdat jij meer klanten wilt aantrekken via social media en jezelf veel meer wilt laten zien? Boek dan een discovery call in met mij! Hieronder zie je mijn agenda en kun je meteen boeken.